Back on Track: Stralend fit met Corporella –Week 2 – Kleur op je bord en over maag en darmen.

Welkom bij week 2 van ons Back on Track programma! Deze week duiken we dieper in op het belang van kleurrijk eten en het behouden van een gezond maagzuurniveau. Daarnaast willen we graag met jullie delen waarom het darmmicrobioom zo cruciaal is voor onze algehele gezondheid.

Kleurrijk eten: De sleutel tot een uitgebalanceerd dieet.

Heb je je ooit afgevraagd waarom een bord vol kleurrijke groenten niet alleen mooi is om naar te kijken, maar ook goed voor je gezondheid? Het geheim zit hem in de diversiteit van voedingsstoffen die elke kleur vertegenwoordigt. Groenten en fruit met heldere, levendige kleuren zitten boordevol vitaminen, mineralen, antioxidanten en fytonutriënten die ons lichaam nodig heeft om optimaal te functioneren. Door een breed scala aan kleuren op je bord te hebben, zorg je ervoor dat je alle essentiële voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt om gezond te blijven.

Het belang van gezond maagzuur.

Een gezonde spijsvertering begint in de maag, en een cruciale factor hiervoor is een evenwichtig maagzuurniveau. In onze vorige blog hebben we het belang van maagzuur al benadrukt en hoe een tekort of teveel ervan kan leiden tot spijsverteringsproblemen. Heb je onze maagzuurtest al geprobeerd? Zo niet, dan moedigen we je aan om dit te doen om meer inzicht te krijgen in je spijsverteringsgezondheid.

Het belang van het darmmicrobioom.

Naast een gezond maagzuurniveau is ook het darmmicrobioom essentieel voor onze algehele gezondheid. Het darmmicrobioom bestaat uit biljoenen bacteriën die in onze darmen leven en een cruciale rol spelen bij het verteren van voedsel, het stimuleren van ons immuunsysteem en zelfs het reguleren van onze stemming. Een evenwichtig darmmicrobioom is dus essentieel voor onze fysieke en mentale welzijn.

Deze week gaan we dieper in op hoe je je darmmicrobioom kan ondersteunen met behulp van voeding. We bespreken waarom bacteriën belangrijk zijn, en hoe je ze kunt opnemen in je dagelijkse routine. Ontdek samen met ons hoe je een gezond darmmicrobioom kunt cultiveren voor een optimale gezondheid!

We hopen dat deze week vol nieuwe inzichten en inspiratie zal zijn terwijl we samen werken aan een gezondere levensstijl tijdens onze Back on Track Challenge.

Menu week 2:

Deze week delen we nieuwe recepten die niet alleen heerlijk zijn, maar ook zorgen voor een kleurrijke variatie aan voedingsstoffen. Laten we samen ontdekken hoe lekker en voedzaam gezond eten kan zijn!

Maandag

Lunch: Groenteomelet met spitskool

Diner: Luchtige pizza met bloemkoolbodem

Dinsdag

Lunch: Smeuïge broccoli-courgettesoep

Diner: Steak met witloof

Woensdag

Lunch: Komkommersalade met gerookte forel

Diner: Mac & Cheese

Donderdag

Lunch: Omelet met gerookte zalm en verse kruiden

Diner: Vitello Tonnato

Vrijdag

Lunch: Romige komkommersoep

Diner: Oosterse bloemkool met zeebaars (staat onder het BP eindejaarsmenu)

Zaterdag

Lunch: Slaharten met rode biet en haring

Diner: Courgetti met pesto en gegrilde tomaatjes

Zondag

Lunch: Bloemkoolpuree met gebakken champignon en smeuïge eitjes

Diner: Lamsfilet met pastinaakfrietjes (onder het SNP eindejaarsmenu


Klaar voor week 2?

Laat de zomer maar komen!
Stralend fit naar de zomer met Corporella?

Stuur een mail naar info@corporella

Een persoonlijk gesprek, inclusief meting en bepalen van lichaamssamenstelling? 

Afspraak in LIER, 03 488 02 74 , Antwerpsesteenweg 212

Afspraak in MECHELEN, 015 43 33 64, Guldenstraat 27

Met gezonde groeten,

Greet, Alex, Vanessa, Tijs, Frauke, Eef, Lynn, Marian, Charlotte.