Stralend fit met Corporella –Week 5 – Het Tussendoortjes Dilemma

Een vraag die we heel vaak krijgen: Moet ik tussendoortjes nu wel of niet nemen tussen mijn hoofdmaaltijden door, of volstaan drie maaltijden per dag? De meningen zijn verdeeld, maar één ding staat vast: tussendoortjes zijn niet meer weg te denken uit ons Westers eetpatroon. We worden overspoeld met reclameboodschappen en op elke straathoek lijkt er wel iets te eten, 24/7.

Gezonde Tussendoortjes: Wat Je Echt Moet Weten

Wat kan je dan eigenlijk als tussendoortje eten?

Als we iets extra eten, moet het in de eerste plaats een toegevoegde waarde hebben voor onze gezondheid. Bewerkte en suikerrijke voeding laten we links liggen, want die kunnen leiden tot insulineresistentie en andere aandoeningen.

Wat dan wel? Echte voeding!

Denk aan fruit, noten, groenten, enzovoort. Belangrijk hierbij is dat je tussendoortje dezelfde juiste macronutriënten bevat als je hoofdmaaltijden. Vezels, eiwitten en gezonde vetten zijn hier de sleutel. Probeer eens wat ongezoete plantaardige yoghurt met een schepje eiwitpoeder, of een handjevol noten met wat bessen. Ook hardgekookte eieren bijvoorbeeld zijn een goed idee. Zorg ervoor dat je altijd iets gezond in de koelkast hebt liggen voor wanneer je zin krijgt in een snack.

Amandel Appel Shake

Timing is Alles: Het Perfecte Moment voor Een Snack

Wanneer is het beste moment om een tussendoortje te nemen?

Het is vooral belangrijk om je tussendoortje ver genoeg van je hoofdmaaltijden te plannen. Niet te snel na een maaltijd, maar ook niet te dichtbij de volgende. Snacken kan namelijk je eetlust bederven. Ook na je avondmaaltijd is het aan te raden om niets meer te eten. Je spijsvertering heeft tijd nodig, en als je nog aan het verteren bent wanneer je naar bed gaat, zal noch je nachtrust noch je vertering optimaal zijn. Sluit je dag liever af met een tas kruidenthee.

Conclusie

Tussendoortjes kunnen een aanvulling zijn op je eetpatroon, maar het draait allemaal om de keuzes die je maakt. Kies verstandig en luister naar je lichaam.

Menu week 5

De basis van ons voedingspatroon blijft uiteraard je hoofdmaaltijden. Hierbij ons menu van week 5:

Maandag

Lunch: Romige komkommersoep

Diner: Roodbaars met traag gegaarde groene asperges en salie.

Dinsdag

Lunch: Courgetterolletjes met avocado, tomaat en sardientjes.

Diner: Kippenstoverij met couscous 

Woensdag

Lunch: Tartaar van rund

Diner: Broccoli met dillesaus en scampi’s 

Donderdag

Lunch: Komkommerbootje met tonijn.

Diner: Ovenschotel met spinazie en burrata 

Vrijdag

Lunch: Slabowl met gerookte zalm en bloemkoolrijst.

Diner: Avocado gevuld met gepluisde kip en verse basilicum mayonaise.

Zaterdag

Lunch: Tomatenringen gevuld met eieren.

Diner: Gegratineerde Chinese kool met tomatensaus en kabeljauw.

Zondag

Lunch: Sushi van groenten

Diner: Gebakken bloemkool met gemarineerde kippenboutjes 

Tijdens de Corporella staan we ook stil bij het eten van tussendoortjes. Daarom organiseren we leerrijke kookworkshops, waarbij we samen enkele recepten uitproberen voor lekkere EN gezonde snacks. Doe je mee?

Vanessa

Vind jij het moeilijk om de juiste voedingskeuzes te maken? Wil je graag wat gewicht verliezen of net aan spiermassa bijkomen? Ben je op zoek naar energie? Wil je beter slapen?

Twijfel niet en maak vandaag nog een afspraak. Bij Corporella staan we klaar om al onze kennis in te zetten om jou naar je gewenste doel te helpen. Op een gezonde en duurzame manier!

Stralend fit met Corporella?

Stuur een mail naar info@corporella

Een persoonlijk gesprek, inclusief meting en bepalen van lichaamssamenstelling, tips voor een gezonde levensstijl? 

Afspraak in LIER, 03 488 02 74 , Antwerpsesteenweg 212

Afspraak in MECHELEN, 015 43 33 64, Guldenstraat 27